عمومی

ساخت وبلاگ

برای این که جارو برقی بتواند به درستی در تمیز کردن خانه به ما کمک کند باید قدرت مکش خوب و قابل قبولی داشته باشد.  اصولاً قدرت مکش جاروبرقی فاکتوری است که مردم بر اساس آن یک جاروبرقی را از میان انواع جاروبرقی های تولید شده توسط برندها مختلف انتخاب می کنند. در این مقاله علت کم شدن قدرت مکش جارو برقی را با هم بررسی می کنیم.

یکی از مشکلات رایجی که برای جاروبرقی ها پیش می آید این است که قدرت مکش آن ها کاهش پیدا می کند. بعضی از جارو برقی ها از ابتدا قدرت مکش متوسطی دارند اما اگر جاروبرقی شما قدرت مکش بالایی دارد و به تازگی متوجه شده اید که این قدرت کاهش پیدا کرده است باید قبل از این که مشکلات جدی تری برای دستگاه شما پیش بیاید این مشکل را حل کنید.

وجود مشکل در کیسه جاروبرقي

اولین جایی که باید مورد بررسی قرار بگیرد کیسه دستگاه است.

هنگامی که کیسه پر، پاره و یا سوراخ شده باشد، میتواند دلیل و علت کم شدن مکش جاروبرقی باشد که این یک مشکل است.

چنانچه بعد از بررسی و خالی کردن کیسه هنوز هم مكش جاروبرقي کم است، یک کیسه جدید جایگزین آن کنید.

به این ترتیب مطمئن می شوید که کم شدن مكش به دلیل وجود مشکلی در كیسه جاروبرقي نیست.

 احتمال انسداد در لوله و خرطوم

در هنگام جاروبرقی ممکن است، مو، پارچه، توپ‌های ریز و کوچک، تیله، دستمال کاغذی، کاغذ و… را نیز جارو کرده باشید. به دلیل حجم آشغال‌ها ممکن است در داخل خرطوم گیر کرده باشند و به کیسه نریزند. به همین دلیل وقتی جارو می‌کنیم ممکن است مکش جاروبرقی بسیار کم و صدای موتور نیز مرتب کم و زیاد شود. لوله‌ی خرطوم جاروبرقی را در خصوص عدم مسدودی بررسی کنید. ابتدا خرطوم را از جاروبرقی جدا کنید. آن را تکان دهید ممکن است آشغال‌های درشت مثل پارچه، توپ، کاغذ، پلاستیک و… به راحتی از خرطوم خارج شود. با دست لوله‌ی خرطوم را تا انتها دست بکشید. اگر قسمتی از خرطوم سفت است احتمالا با چیزی مسدود شده است. با چراغ قوه نیز می‌توانید داخل خرطوم را بررسی کنید. با میله یا چوب می‌توانید جسم گیر کرده را به پایین خرطوم بفرستید. در صورتیکه که پارگی در قسمت خرطوم نیز باشد ممکن است مکش جاروبرقی را با اختلال مواجه کند.

مسدود شدن سر جاروبرقی ( کم شدن مکش جارو برقی )

سر جاروبرقی دارای فرچه هایی است که موها به آن می چسبند. اگر مقدار زیادی مو و کرک در سر جاروبرقی جمع شود قدرت مکش جاروبرقی کاهش پیدا می کند.

با کمک یک قیچی یا جسم نوک تیز دیگر موهای جمع شده در این قسمت را جدا کنید و انسداد سر جاروبرقی را برطرف کنید. سپس جاروبرقی را روشن کنید و بررسی کنید که قدرت مکش آن به حالت عادی بازگشته است یا خیر.

استفاده نامناسب، عامل از بین رفتن مکش جاروبرقی است

اگر از جاروبرقی استفاده نامناسب شود، عمر مفید آن کمتر می‌شود. همچنین اگر از جاروبرقی برای جارو کردن هر نوع آشغالی که حاوی شن و ماسه و… استفاده می‌کنید، ممکن است این نوعِ زباله‌ها به مرور به موتور آسیب برسانند. کاهش بازدهی جاروبرقی بیشتر به دلیل استفاده بیش از حد است؛ که نهایتا روزی 2 بار باید از آن استفاده کرد. سعی کنید هر 15 دقیقه یکبار جاروبرقی را برای دقایقی خاموش کنید که از آن بصورت بهینه استفاده کرده باشید.

نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره شد از مهم ترین علت های کمتر شدن مکش جاروبرقی محسوب می شوند. اگر تک تک روش های گفته شده را امتحان کردید اما نتوانستید به بازگشت قدرت مکش جاروبرقی خود کمک کنید احتمالاً در قسمتی دیگر از دستگاه مشکل وجود دارد یا شما به خوبی نتوانسته اید عوامل کاهنده قدرت مکش را از بین ببرید.

https://screw-pich.niloblog.com/p/9/

اگر خودتان موفق به حل مشکل نشدید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنان درخواست یک تعمیرکار متخصص کنید یا فرم درخواست تعمیرات را به صورت آنلاین پر کنید تا تعمیرکاران ما در کوتاهترین زمان مشکل جاروبرقی شما را برطرف کنند.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 298 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 18:03

نصب تلویزیون به دیوار یکی از اقداماتی است که ممکن است پس از خرید یا برای ایجاد تنوع در دکور محل زندگی مان، خواهان آن باشیم. پیش از آنکه به فکر نصب تلویزیون روی دیوار بیفتید، لازم است بدانید این کار آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست!

برای انجام این کار معمولاً دفترچه راهنمایی به شما داده می‌شود که طی گام‌های مرحله به مرحله آن، می‌توانید به خواسته تان برسید. اما نکته مهم اینجاست که در آن دفترچه راهنما، نکاتی که قرار است در این مطلب بخوانید را به شما نمی‌گویند!

براکت مناسب برای نصب تلویزیون بر روی دیوار را انتخاب کنید

بعد از اینکه دیوار مناسب برای نصب تلویزیون را انتخاب کردید و حداکثر ارتفاع نصب تلویزیون را نیز مشخص کردید، نوبت به مرحله اصلی نصب تلویزیون به دیوار می رسد که انتخاب براکت مناسب است؛ درواقع شما برای نصب تلویزیون بر روی دیوار به براکت نیاز دارید؛ به گونه ای که پشت تلویزیون به براکت پیچ شده و براکت نیز در دیوار پیچ می شود. برای نصب تلویزیون های ال جی بر روی دیوار دو نوع براکت وجود دارد که یکی از آن ها براکتی است که در تصویر زیر مشاهده می کنید. البته این براکت برای تلویزیون های کوچک است که دارای چند بازو و مفصل است و به شما اجازه می دهد تلویزیون را در هر جهتی که دوست دارید، بچرخانید.

اما نوع دوم، براکتی است که در تصویر زیر مشاهده می کنید. این مدل براکت برای تلویزیون های بزرگ است که به شما اجازه نمی دهد تلویزیون را در جهت های مختلف بچرخانید؛ تنها به شما این امکان را می دهد که تلویزیون را به سمت بالا یا پایین تکان داده و شیب قرارگیری آن را تنظیم کنید.

آیا از فضا نهایت استفاده را می‌برید؟

یکی از مهمترین فوایدی که نصب تلویزیون به دیوار برای شما دربردارد، استفاده مفیدتر از فضا است. مسلماً قرار گرفتن تلویزیون روی دیوار، بخشی از فضای خانه را آزاد می‌کند که می‌توانید از آن استفاده‌های بهتر بکنید و جلوه ای ویژه به دکوراسیون منزلتان ببخشید.

این کار به بهداشت هر چه بیشتر خانه تان هم کمک می‌کند. در نظر داشته باشید برای نصب تلویزیون به دیوار فاصله ای بین دستگاه و دیوار نباشد؛ چرا که تمیز کردن گرد و غبار جمع شده در آن فضا کار راحتی نخواهد بود.

همچنین اتصال تلویزیون به دیوار سبب می‌شود بهم ریختگی سیم‌ها از بین برود و فضایی مرتب را به منزلتان هدیه دهید!

پنهان سازی کابل های تلویزیون

حالا که موفق به نصب تلویزیون به دیوار شدید، وقت آن رسیده است که کابل های تلویزیون ال جی را پنهان کنید تا از تلویزیون آویزان نباشند و ظاهر زشتی به منزل شما ندهند. بهترین گزینه برای این کار خریداری کیت های مخصوص است. این کیت ها چنین امکانی را برای شما فراهم می کنند که تلویزیون را به جایی که پریز برق قرار دارد وصل کنید و بقیه کابل ها را در نزدیکی پایه قرار دهید و سپس کابل ها را به دستگاه های مربوطه وصل کنید. از آن جایی که برای انجام این کار باید کمی مهارت در سیم کشی داشته باشید، بهتر است این کار را به یک تکنسین برق بسپارید.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

در اتاقی که در آن شومینه دارید تلویزیون را روی دیوار نصب نکنید. اگر در اتاقی که در آن شومینه روشن است تلویزیون را روی دیوار قرار دهید به دلیل جریان هئای گرم در بالای اتاق پس از مدتی شاهد افت کیفیت تصویر تلویزیون خود خواهید شد همچنین عمر مفید دستگاه نیز کاهش خواهد یافت.

https://screw-pich.niloblog.com/p/8/

نصب تلویزیون روی دیوار ممکن است باعث فشار بر ستون فقرات و گردن شما شود. اگر تلویزیون را در فاصله این نامناسب از مرکز چشم خود و بالای دیوار قرار دهید پس از مدتی دچار درد و آسیب در ستون فقزات خواهید شد. برای رفع این مشکل بهتر است تناسب فاصله محل نصب دستگاه و مرکز چشم خود را رعایت نمایید.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 332 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 18:01

در تلویزیون های LCD و LED پنل تلویزیون یا صفحه نمایش تصویر را در قالب پیکسل های رنگی قابل دیدن می کند اما تصویر به تنهایی قابل دیدن نیست برای اینکه نور سفید روشنایی را ندارد. در واقع نور زمینه یا بک لایت است که از پشت به صفحه تلویزیون می تابد و پیکسل های روشن شده را قابل دیدن می کند. در تلویزیون های ال سی دی نور بک لایت (نور زمینه) به وسیله لامپ های فلورسنت ایجاد می شود که با توجه به توان مصرفی بالا و گرمایی که از روشن بودن این لامپ ها ایجاد می شود نیاز به فضای زیاد دارند.

این لامپ ها همانند لامپ های مهتابی قابل استفاده در منزل می باشد . همچنین دارای طول عمر به نسبت بالایی می باشند و برای روشن شدن نیازمند یک برد تحت عنوان برد درایور یا اینورتر می باشد .همچنین صفحه ای با عنوان دیفیوزر یا صفحه پخش کننده نور بر روی بک لایت ، قرار گرفته است بابت این امر که نور را در تمام صفحه به صورت یکنواخت پخش نماید .

نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

با توجه به ساختار بک لایت، نشانه خرابی بک لایت در مدل‌های مختلف تلویزیون های ال جی متفاوت است. دقت کنید که علائم خرابی بک لایت تلویزیون و دانستن مدل دقیق دستگاه کمک زیادی به عیب یابی و تعیین هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی می‌کند. اصلی‌ترین نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون های ال جی عبارتند از :

قطع شدن تصویر تلویزیون در حالیکه پخش صدا ادامه دارد.

ظاهر شدن لوگوی اولیه و سپس قطع شدن تصویر.

چشمک زدن (قطع و وصل شدن) تصویر تلویزیون.

وجود هاله  و یا لکه سیاه روی تصویر تلویزیون.

ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون.

علت سوختن بک لایت تلویزیون

استفاده از قطعات بی‌کیفیت

بیشتر تلویزیون‌های داخل ایران برای کاهش قیمت و مقرون به‌صرفه نمودن قیمت آن و تناسب با قدرت خرید اکثر خریداران، از قطعه‌های باکیفیت متوسط یا حتی بی‌کیفیت استفاده می‌کنند. معمولاً عمر مفید بک لایت تلویزیون های میان‌رده یا اقتصادی بین پنج تا شش سال است.

میزان کارکرد این قطعه بستگی به نحوۀ استفاده از تلویزیون نیز دارد. دلایل دیگری نیز برای افزایش عمر مفید بک لایت وجود دارد که می‌توانید در ادامه بخوانید. اگرچه قطعات تلویزیون ها متفاوت است، ساختار کلی مارک‌های مختلف به یک شکل است.

بالابودن ولتاژ به‌هنگام روشن شدن تلویزیون

به‌هنگام روشن کردن تلویزیون، لوگوی سازندۀ آن روی صفحۀ تلویزیون نمایش داده می‌شود و این موضوع در همۀ برندهای تولیدکنندۀ تلویزیون وجود دارد. به‌هنگام نمایش لوگو در واقع تنظیمات مختلف نور و رنگ به‌صورت پیش‌فرض عمل می‌کنند و البته دانستن این نکته خالی از لطف نیست که مقدار نور بک لایت تنظیم شده برای نمایش لوگوی سازنده بیشتر است تا شفاف و واضح دیده شود.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 309 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:58

ریست کردن تلویزیون (بازگشت به تنظیمات کارخانه) معمولا یکی از در دسترس‌ترین اقدامات برای تعمیر و مشکلات هنگ کردن تلویزیون است. گاهی باتوجه به هنگ کردن تلویزیون و برخی مشکلات نرم افزاری، پیشنهاد می‌شود که بازگردانی به تنظیمات کارخانه را انجام دهید.

آموزش ریست کردن تلویزیون lg

ریست کردن تلویزیون lg کار چندان دشواری نیست و با اندک دستکاری در تنظیمات دستگاه قابل انجام است. در بخش زیر مراحل ریست کردن تلویزیون به صورت گام به گام و به صورت تصویری آموزش داده شده است. (شایان ذکر است مراحل درج شده در بخش زیر برای تلویزیون‌های هوشمند ال جی است)

https://screw-pich.niloblog.com/p/6/

تلویزیون ال جی خود را روشن نمایید و چنانکه در تصویر زیر نمایش داده شده است، در ریموت کنترل، دکمه setting را فشار دهید.

ریست کردن تلویزیون lg

با فشردن دکمه تنظیمات، منوی نرم افزاری تنظیمات در تلویزیون ال جی به نمایش درخواهد آمد. در این مرحله لازم است تا آخرین گزینه نمایش داده در این منو را (گزینه سه نقطه) را برگزینید.

ریست کردن تلویزیون lg

پس از انتخاب گزینه آخر (یا همان سه نقطه) دسترسی به تنظیمات دستگاه برای شما مقدور می‌گردد. برای ریست کردن تلویزیون lg، کافی است تا از میان گزینه‌های به نمایش در آمده، گزینه Reset to initial setting را برگزینید.

ریست فکتوری تلویزیون هوشمند ال جی

تلویزیون‌های هوشمند ال جی اغلب دارای دو سیستم عامل WebOS  و  Netcast است. روش بازگشت به تنظیمات کارخانه در هر دو سیستم عامل یکی است. طبق مراحل زیر می‌توانید تلویزیون را مجدد راه‌اندازی کنید:

 

با زدن دکمه‌ی Home وارد منوی تلویزیون شوید.

علامت چرخ دنده (Setting) را که در سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود، انتخاب کنید

از بین علائم مشاهده شده، روی علامت سه نقطه (تنظیمات کلی) کلیک کنید.

از منوی باز شده در قسمت سمت چپ وارد گزینه General شوید.

از بین عبارات مشخص شده با انتخاب گزینه‌یReset to Initial Settings  و Confirm تلویزیون به حالت کارخانه‌ای بازگردانید.

نکات مهم در ریست کردن تلویزیون lg

ریست کردن تلویزیون lg در برخی مدل های این برند (و سایر برندهای تلویزیون) می تواند باعث از دست رفتن اطلاعات و یا تغییراتی شود که قابل برگشت نباشد، ازین رو قویاً توصیه می‌شود پیش از انجام هر اقدامی با متخصصین بخش مشاوره تعمیرات تلویزیون ال جی تماس بگیرید و راهنمایی‌های مرتبط با این کار را دریافت نمایید. به طور کلی، تمامی تلویزیونها از هر برند و مدلی که باشند در منوی تنظیمات خود گزینه ای به نام reset factory یا تنظیمات کارخانه ای دارند که کارکرد آن بازگرداندن تلویزیون به تنظیمات اولیه (تنظیماتی که در مرحله پس از تولید و قبل از اولین استفاده در دستگاه اِعمال شده) است.

 

در ریست کردن تلویزیون lg تمام تنظیماتی که مصرف کننده آنها را تغییر داده به حالت اول برمی گردد؛ برخی از اطلاعات دستگاه مانند نتیجه جستجوی کانالهای دستگاه پاک می شود و تنظیماتی مانند رنگ و نور در حد وسط قرار می گیرند و برخی دیگر مانند میزان صدا بر اساس نظر طراحان دستگاه روی یک میزان متوسط رو به پایین قرار می گیرد.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 367 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:55

متاسفانه دوربین‌های مداربسته بعد مدتی به دلایل مختلف از جمله پر شدن حافظه نیاز به ریست فکتوری دارند. اصطلاح ریست فکتوری یعنی بازگشت به تنظیمات کارخانه و تنظیم مجدد دوربین مداربسته است.

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام ریست فکتوری دوربین‌های مداربسته تهیه نسخه پشتیبان (بک آپ) از کلیه اطلاعات آن است به این ترتیب بعد عملیات به راحتی می‌توان داده‌های مورد نیاز را بازیابی کرد.

ریست دستی دوربین مداربسته هایک ویژن

1-

2-

3-

توجه: بعد بازگشت به تنظیمات اولیه تمام تغییرات و پیکربندی‌های قبلی از بین خواهد رفت.

دکمه ریست تنها در برخی مدل‌های دوربین‌های هایک ویژن وجود داشته لذا قبل هر اقدامی از وجود این دکمه در دوربین خود مطمئن شوید.

بازگشت به تنظیمات اولیه از طریق مرورگر

استفاده از این روش به طور غیر مستقیم و در صورت عدم دسترسی به دوربین مداربسته کاربرد دارد. برای ریست فکتوری از طریق مرورگر ابتدا منوی دوربین را از طریق یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس باز کرده سپس تنظیمات مربوط به بازیابی تنظیمات کارخانه را پیدا کنید.

روش دسترسی به منوی تنظیمات اولیه دوربین مداربسته

1-

2-

دلیل ریست فکتوری دوربین مداربسته

مهم‌ترین دلیل ریست فکتوری فراموشی رمز عبور دوربین مداربسته است که منجر به از دست دادن برخی از اطلاعات می‌شود. در ادامه راه‌هایی برای بازیابی اطلاعات بعد بازگشت به تنظیمات اولیه بیان خواهد شد.

راه‌های بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته

ساده‌ترین راه تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم به طور دوره‌ای و منظم است.

روش دیگر استفاده از منبع تغذیه مناسب دوربین مداربسته است که با نوسانات برق اطلاعات آن از بین نرود.

نکته مهم اینکه هرگز هارد دوربین‌های مداربسته را جدا نکرده زیرا در صورت نصب مجدد اطلاعات مورد نیاز شناسایی و خوانده نمی‌شوند.

یکی دیگر از عوامل عدم بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته قرارگیری هارد دیسک در برابر سیستم ویندوز است که به طور ناخواسته سبب از بین رفتن اطلاعات خواهد شد.

چگونه رمز دوربین مداربسته هایک ویژن را بازیابی کنیم؟

قبل از این رمز محصولات شرکت هایک ویژن به طور پیش فرض 12345 بود لذا هنگام خریداری دوربین یا انواع دستگاه ضبط کننده تصاویر کاربر به راحتی قادر به تغییر رمز عبور بود.

امروزه کاربران برای بازیابی رمز عبور دستگاه خود باید به روش زیر عمل کنند.

1-

2-

3-

خرید دوربین مداربسته در نمایندگی الکتروایران

 

نمایندگی الکتروایران یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع دوربین مداربسته هایک ویژن است. کاربرانی که تمایل به خرید دوربین مداربسته ارزان دارند با مراجعه به سایت این مرکز می توانند علاوه بر آشنایی با مدل های مختلف این محصولات نسبت به انتخاب و خرید دوربین محافظتی مورد نظر خود اقدام کنند. 

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 349 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:54

تکنولوژی DNR یک مکانیزم کاهش دهندهٔ نویز و صدا در دوربین‌های مداربسته محسوب شده که از راه‌های مختلف نویز الکترونیکی و دیجیتالی تصاویر را تا حد زیادی کاهش داده و سبب افزایش کیفیت و وضوح تصاویر خواهد شد.

DNR چیست؟

یکی از سؤالات مهم و دغدغه‌های اساسی کاربران هنگام خرید دوربین‌های مداربسته این است که آیا این ابزار هوشمند قابلیت ثبت تصاویر در شب هم دارند؟ در پاسخ باید گفت دوربین‌های امنیتی با استفاده از قابلیت DNR توانایی ثبت تصاویر در شب با وضوح کامل را دارند در واقع DNR مخفف عبارت Digital noise reduction بوده و با استفاده از آن می‌توان در شب بدون افزایش نور تصاویر با کیفیت مطلوب مشاهده و ذخیره کرد.

نحوه عملکرد DNR در دوربین‌های مداربسته چگونه است؟

نویزهای الکترونیکی و دیجیتالی معمولاً مشکلاتی در نمایش تصاویر ایجاد کرده و به صورت نقاط ریز رنگی روی آن ظاهر می‌شود وظیفهٔ DNR این است که این نویزها را شناسایی کرده و آن‌ها را تا حد ممکن کاهش دهد به عبارت ساده تکنولوژی مذکور هرگونه نقاط نامتعارف در فریم‌های تصویر را شناسایی و حذف می‌کند.

نکته: استفاده از تکنولوژی DNR نویزها را تا حد زیادی کاهش داده اما نمی‌تواند آن‌ها را از بین ببرد البته این مشکلات در تصاویر صاف و یکرنگ تقریباً به صفر رسیده و از بین می‌رود.

آَشنایی با انواع نویز دوربین‌های مداربسته

دوربین‌های مداربسته دارای دو نویز داخلی بوده که روی کیفیت تصویر اثر می‌گذارد نوع اول زمانی به وجود آمده که دستگاه بیش از حد داغ شده یا ذرات غبار به درون قطعات آن نفوذ کنند جالب است بدانید این نویزها اغلب به صورت تصادفی رخ داده و به پیکسل‌های تصویری ربطی ندارند نویز دوم در اثر یک تداخل الکتریکی رخ داده و باعث تاری تصاویر دریافتی خواهد شد.

اغلب دی ان آرهای سنتی تمام اطلاعات و نویزهای ناخواسته جلوی تصاویر را از بین برده و نویزهای تصاویر در فاصله‌های دورتر را از بین نمی‌برد از این رو طراحان تصمیم به استفاده از فناوری جدید 3D DNR گرفتند که در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بیان خواهد شد.

آَشنایی با فناوری 3D DNR

تکنولوژی 3D DNR پا را کمی فراتر گذاشته و علاوه بر کاهش نویز فریم به فریم تصاویر، کاهش نویز نقطه‌ای هم انجام می‌دهند به این شکل که نویز هر پیکسل را با پیکسل کناری مقایسه کرده و نویزهای ناخواسته فریم را شناسایی و از بین می‌برد 3D DNR بر خلاف DNR سنتی کل تصویر را پردازش کرده و تصاویر را با وضوح و کیفیت زیاد نمایش می‌دهند.

مزایای استفاده از فناوری 3D DNR

3D DNR نسبت به DNR سنتی مزایا و قابلیت‌های فراوانی داشته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

ارسال سیگنال‌های واضح‌تر؛

صرفه جویی در فضای ذخیره سازی؛

ذخیرهٔ سیگنال‌های دریافتی به مدت زیاد؛

پردازش کل تصویر در نتیجه ثبت فایل‌های با کیفیت و وضوح بالا؛

همچنین فناوری جدید 3D DNR نویزهای تصاویر را به طرز قابل توجهی کاهش داده در نتیجه عملیات تشخیص حرکت در تصاویر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

نکتهٔ آخر اینکه دوربین‌های مداربسته معمولاً دارای دو نویز داخلی بوده که هر یک تأثیر نامطلوبی در کیفیت و وضوح تصاویر بر جای می‌گذارند به همین دلیل طراحان و سازندگان تصمیم به استفاده از فناوری‌های جدیدی تحت عنوان DNR و 3D DNR کردند که با کاهش این نویزها توانایی تشخیص حرکات تصاویر در نور کم را برای دوربین فراهم می‌کند از طرفی تکنولوژی 3D DNR به دوربین در تشخیص چهره و حرکات تصویر کمک کرده و دقت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 299 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:52

هارد یکی از مهم‌ترین اجزای سخت افزاری و فضایی برای ذخیره سازی کلیه تصاویر و اطلاعات دوربین مداربسته است. بیشترین میزان مراجعه به نمایندگی الکتروایران به دلیل عدم ضبط تصاویر به وسیله دوربین‌های امنیتی است لذا در این مقاله روش‌هایی برای رفع این مشکل بیان می‌شود.

عدم ضبط تصاویر معمولاً به دلیل خرابی هارد دوربین اتفاق افتاده که در ادامه روش‌هایی برای اطمینان از سالم بودن این قطعه بیان می‌شود.

مراحل تست هارد دوربین مداربسته به روش دستی

1-

2-

3-

نکته مهم: اگر هارد دیسک دارای مشکل باشد رنگ آن قرمز در غیر این صورت سبز رنگ است.

تشخیص خرابی هارد دوربین مداربسته به زمان نیاز داشته و لازم است تا اتمام فرایند صبور باشید. شما می‌توانید مراحل اجرای تست را در قسمت Status مشاهده کنید. در پایان گزینه Status را به حالت کامل تغییر داده که نشان دهنده تکمیل مراحل تست است.

مفهوم تست فنی در دوربین‌های مداربسته

مجموعه عملیاتی که برای بررسی نحوه عملکرد دوربین مداربسته و دریافت تصویر ایده آل انجام می‌شود تست فنی نامیده شده که اغلب توسط نصاب هنگام راه اندازی دوربین انجام می‌شود.

انواع تست فنی هارد

 تست فنی هارد دوربین‌های حفاظتی انواع مختلفی داشته که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

تست دوربین هنگام خرید

برای اطمینان از درستی عملکرد هارد هنگام خرید موارد زیر را بررسی کنید.

تست دکمه استارت دوربین مداربسته

معمولاً اولین بخش در تست فنی دوربین مداربسته اطمینان از روشن شدن صحیح آن است. برای این کار کافیست دوربین را به آداپتور متصل کنید.

اطمینان از توانایی نمایش تصاویر

کیفیت تصاویر مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید دوربین‌های مداربسته است. برای بررسی این عامل دوربین امنیتی را به یک نمایشگر متصل و تصاویر آن را ارزیابی کنید.

موارد مورد نیاز برای ارزیابی عبارتند از:

کیفیت، وضوح، رزولوشن و عدم دریافت نویز هنگام پخش تصاویر.

ارزیابی امکانات دوربین مداربسته

برای مثال برای تست قابلیت دید در شب دوربین‌های مداربسته می‌توان آن‌ها را در مکانی بدون نور قرار داده تا حسگرهای مادون قرمز آن فعال شوند.

تست دوربین مداربسته بعد نصب

گاهی اوقات دوربین‌های امنیتی مدتی پس از نصب دچار مشکل شده و تصاویر را با وضوح ارسال نمی‌کنند. برای اطمینان از سالم بودن دوربین ابتدا تمام اتصالات خارجی آن به طور جدا بررسی می‌شود.

بررسی منبع تغذیه هارد دوربین مداربسته

ولتاژ استاندارد دوربین مداربسته 12 ولت بوده اما گاهی اوقات بر اثر عوامل مختلف از قبیل طول کابل، منبع تغذیه و نوع اتصالات این ولتاژ تغییر می‌کند. لذا ابتدا تست این قسمت را در دستور کار خود قرار دهید.

ارزیابی کلیه اتصالات دوربین مداربسته

برای این کار دوربین مداربسته را با استفاده از یک کابل سالم به آداپتور (منبع تغذیه) متصل کرده سپس کانال‌های DVR را بررسی کنید.

نمایندگی الکتروایران ارائه دهنده انواع خدمات فروش و تعمیر انواع دوربین مداربسته است همچنین این مرکز آماده عقد قرارداد همکاری با مؤسسات و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به منظور تأمین حفاظت آن‌هاست. برای ارتباط با این مرکز با شماره‌های زیر تماس گرفته یا وارد سایت نمایندگی الکتروایران شوید.

https://screw-pich.niloblog.com/p/3/

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 345 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:49

دوربین مداربسته DS-2CE16H0T-IT1F یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت هایک ویژن و دارای رزولوشن 5 مگاپیکسل است. این دوربین برای مصارف خانگی و اداری بسیار مناسب بوده همچنین تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهد. برای آَشنایی بیشتر با این دوربین مداربسته تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با ویژگی‌های دوربین مداربسته DS-2CE16H0T-IT1F

دوربین DS-2CE16H0T-IT1F تصاویر را با وضوح 2560 × 1944 پیکسل همچنین سرعت 20 فریم در ثانیه ثبت کرده و برای نمایش تصاویر از لنز 2.8 استفاده می‌شود. کاربران با استفاده از دوربین مداربسته فوق قادر به ثبت و نمایش عمیق‌ترین تصاویر در بزرگترین محوطه‌ها هستند.

https://screw-pich.niloblog.com/p/2/​

مشخصات ظاهری دوربین DS-2CE16H0T-IT1F

دوربین مداربسته فوق نسبتاً بزرگ و دارای وزنی حدود 680 گرم است. استفاده از قابلیت IP67 باعث شده دوربین مداربسته DS-2CE16H0T-IT1F در برابر عواملی همچون گرد و غبار و رطوبت مقاوم باشد.

آشنایی با تکنولوژی IP67 در دوربین‌های مداربسته

اغلب محصولات شرکت هایک ویژن دارای قابلیت IP67 هستند که در آن عدد 6 نشانگر مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و عدد 7 به معنای این است که دوربین‌های مداربسته مجهز به این قابلیت توانایی مقاومت زیر آب تا عمق یک متر به مدت نیمساعت را دارند. از این تکنولوژی در زمینه‌های دریایی استفاده می‌شود.

استفاده از قابلیت دید در شب

دوربین مداربسته DS-2CE16H0T-IT1F قادر به ثبت تصاویر در شب تا ارتفاع 20 متر است البته شایان ذکر است تصاویر ثبت شده در شب به صورت سیاه و سفید هستند.


اتصالات دوربین مداربسته DS-2CE16H0T-IT1F چگونه است؟

دوربین مداربسته فوق مجهز به پاور 12 آمپری بوده و برای اتصال آن به 2 کابل نیاز دارید. کابل‌های مذکور عبارتند از:

کابل تأمین قدرت دوربین مداربسته و کابل انتقال تصاویر.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16H0T-IT1F برای افرادی که قصد ثبت تصاویر با جزئیات زیاد دارند کاملاً ایده آل است. برای ثبت سفارش این محصول وارد سایت نمایندگی الکتروایران شده یا با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 317 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:47

یکی از رایج‌ترین سؤالات کاربران سایت نمایندگی الکتروایران علت بوق زدن‌های مکرر دستگاه NVR هایک ویژن است لذا در این مقاله به دلایل بروز این مشکل و راهکارهای رفع آن می‌پردازیم.

علت بوق زدن‌های مکرر دستگاه DVR هایک ویژن چیست؟

مهم‌ترین دلیل بروز این مشکل قرارگیری نامناسب هارد دیسک دی وی آر است که برای رفع آن باید ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شده سپس تیک مربوط به بوق آن را غیر فعال کنیم.

برای این کار ابتدا وارد بخش setting شده سپس وارد منوی Exception در بخش Configuration دی وی آر هایک ویژن شوید. در این قسمت لازم است چند کار انجام دهید.


 

1- تیک بخش Enable Event Hint را غیر فعال کنید.

2- گزینه‌ی Audible Waing هم غیر فعال کنید.

3- تغییرات انجام شده را توسط دکمه‌ی Apply ذخیره کنید.

جالب است بدانید در ضبط کننده‌های هایک ویژن می‌توان برای انجام فعالیت‌های زیر از صدای بوق استفاده کرد.

اتمام ظرفیت هارد دیسک NVR یا DVR؛

اعلام هشدار خرابی هارد دیسک دوربین مداربسته؛

قطعی کابل شبکه؛

هنگام ورود هرگونه ضربه یا فشار به دوربین؛

همچنین قطعی تصاویر ضبط کننده و شناسایی حرکات مشکوک اجسام.

تاکید می‌کنیم فعالسازی هرکدام از موارد بالا نیازمند تغییر در تنظیمات دستگاه است.

آموزش گام به گام غیر فعال کردن بوق دستگاه هایک ویژن

1- وارد منوی NVR شوید.

2- روی گزینه‌ی Configuration کلیک کنید.

3- وارد منوی Exceptions شده و گزینه Exception Type را فعال کنید.

فعالسازی قابلیت WDR در دوربین‌های هایک ویژن

ابتدا از قسمت Exception Type گزینه All را انتخاب کرده سپس گزینه‌ی Audible Waing را فعال کرده و Apply کنید.

نکته: بعد انجام تمام مراحل گزینه Audible Waing باید غیرفعال شود.

نمایندگی الکتروایران بزرگ‌ترین مرکز فروش انواع دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک و لوازم جانبی آن‌هاست. این مرکز کلیه خدمات تعمیر و بروز رسانی نرم افزارهای دوربین مداربسته را با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و بهره گیری از کارشناسان متخصص انجام می‌دهد.

برای ثبت سفارش خرید یا تعمیر با شماره‌های زیر تماس گرفته یا وارد سایت electroiran.com شوید.

همراه ما باشید.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 389 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:41

انتقال تصویر یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی دوربین‌های مداربسته است. متاسفانه این قابلیت در ایران تحریم بوده اما کاربران می‌توانند با انجام تنظیماتی این قابلیت را فعال کنند.

1-

2-

نکته: برای انتقال تصویر دوربین و دستگاه مورد نظر باید آنلاین باشند.

3-

4-

بعد ورود مجدد گزینه‌ی register status از حالت آفلاین به آنلاین تغییر کرده و انتقال تصویر انجام می‌شود.

انتقال تصویر از طریق کابل hdmi

 

1-

2-

3-

4-

5-

6-

7-

8-

چگونه دوربین مداربسته را آنلاین کنیم؟

 

روش‌های مختلفی برای آنلاین کردن دوربین مداربسته وجود داشته که در ادامه روش IP بیان می‌شود.

آنلاین کردن دستگاه از طریق IP

 

1-

2-

3-

4-

5-

نکته: در صورت فعال بودن گزینه auto dns قادر به وارد کردن آدرس IP نیستید لذا قبل هر چیز تیک این گزینه را بردارید.

در مرحله آخر بعد وارد کردن ip dns آن را ذخیره کنید.

اگر مراحل بالا را به درستی انجام دهید در این قسمت دوربین مداربسته آنلاین می‌شود. برای انتقال تصویر مراحل زیر گام به گام انجام شود.

نمایندگی الکترو ایران یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع دوربین مداربسته IP، AHD، توربو، آنالوگ، همچنین کلیه لوازم جانبی دوربین مداربسته شامل دستگاه‌های ضبط کننده NVR و DVR، پایه، سوئیچ، کابل کواکسیال و... در تهران است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت سفارش به سایت electroiran.com مراجعه کنید.

عمومی...
ما را در سایت عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمدی بازدید : 307 تاريخ : چهارشنبه 10 فروردين 1401 ساعت: 17:38

لینک دوستان

خبرنامه